Uleiul mineral sau uleiul sintetic. Care este cel mai bun pentru mașina ta. Dacă ai o dilemă referitoare la uleiul mineral sau uleiul sintetic, noi te ajutăm să o lămurești.
Să aflăm deci ce înseamnă fiecare ulei în parte, ce rol are, dar și la ce tip de mașină este recomandată utilizarea sa.
Uleiul mineral sau uleiul sintetic. Care este cel mai bun pentru mașina ta
Uleiul mineral este folosit încă de acum două sute de ani, de la apariția trenurilor și motoarelor pe aburi. Acesta este realizat din substanțe minerale, extrase din petrol, fiind de fapt un fel de țiței distilat în anumite condiții.
Din acest motiv, uleiului mineral i se mai spune și ulei natural sau ulei petrolier. Este cel mai ieftin ulei pentru că nu se folosește multă tehnologie la prelucrarea lui și pentru că se extrage din resurse naturale.
Uleiul mineral sau uleiul sintetic. Care este cel mai bun pentru mașina ta
Uleiul mineral este mai gros, are o vâscozitate crescută, atunci când este folosit la temperaturi mici sau când motorul este rece.
Acestea se folosește la automobile produse înainte de anii ’90, la vehicule cu motoare mari care merg la turații mici (autobuze, tractoare, camioane, etc.) sau la orice motor care necesită un rodaj.
Uleiul mineral sau uleiul sintetic. Care este cel mai bun pentru mașina ta
De cealaltă parte, uleiul sintetic este un lubrifiant fabricat în totalitate în laborator din substanțe chimice sintetizate. Acest ulei este de departe cel mai performant, pentru că reușește prin diferite formule să aibă o durata de viață mai lungă și să se adapteze temperaturilor de lucru ale fiecărui motor. Datorită tehnologiilor avansate folosite la producerea este și cel mai scump ulei de motor.
Uleiul sintetic are o vâscozitate mult redusă, putând face față atât la temperaturi reduse cât și la cele ridicate, rezistă mai mult în timp și își păstrează parametrii de protecție pentru o perioada îndelungată.
Uleiul mineral sau uleiul sintetic. Care este cel mai bun pentru mașina ta
Acesta se foloseștelLa automobilele de generație nouă, cu motoare performante care funcționează la turații mari. Pentru motoarele care funcționează în condiții de diferențe mari de temperatură de la vară la iarnă.