AcasăEconomieCompania chineză de modă rapidă Shein a intrat sub incidenţa legilor dure...

Compania chineză de modă rapidă Shein a intrat sub incidenţa legilor dure ale UE privind conţinutul online, odată cu creşterea numărului utilizatorilor

Companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori sunt considerate platforme online foarte mari (VLOP) în temeiul legii serviciilor digitale a UE (Digital Services Act – DSA) a UE, cărora li se cere să facă mai mult pentru a lupta împotriva conţinutului ilegal şi dăunător, precum şi a produselor contrafăcute de pe platformele lor.

Retailerul online a anunţat recent că are 108 milioane de utilizatori activi lunar în UE.

”După desemnarea de astăzi ca VLOP, Shein va trebui să respecte cele mai stricte reguli din DSA în termen de patru luni de la notificarea sa (adică până la sfârşitul lunii august 2024)”, a spus executivul UE într-un comunicat.

Obligaţiile prevăzute de DSA includ adoptarea de măsuri specifice pentru a împuternici şi proteja utilizatorii online, inclusiv minorii, şi evaluarea şi atenuarea riscurilor sistemice care decurg din serviciile lor.

Shein a spus că s-a angajat să respecte regulile.

”Împărtăşim ambiţia Comisiei de a ne asigura că consumatorii din UE pot face cumpărături online liniştiţi şi ne angajăm să ne jucăm rolul”, a declarat Leonard Lin, şeful global al afacerilor publice, într-un comunicat.

Shein, care urmăreşte să lanseze o ofertă publică iniţială în SUA, şi-a lansat platformaa în UE în august anul trecut.

DSA se aplică tuturor platformelor online începând cu 17 februarie.

Şaisprezece firme de tehnologie, inclusiv Amazon.com, Apple, Alibaba, Microsoft şi trei site-uri pornografice, fac obiectul DSA, Comisia cerând unora informaţii despre măsurile luate pentru a contracara conţinutul ilegal şi bunurile vândute online.

UE investighează deja platforma de socializare X şi TikTok, a grupului chinez ByteDance.

Încălcările legii pot duce la amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală a unei companii.

 

Ultimele Articole