AcasăEconomieGrupul de turism rtk intră pe piaţa din România şi vrea să...

Grupul de turism rtk intră pe piaţa din România şi vrea să încheie parteneriate cu 200 de agenţii de turism

”rtk romania, subsidiara locală a rtk international (cu o reţea de peste 3.000 de agenţii de turism afiliate în străinătate), anunţă oficial deschiderea activităţii pe piaţa turistică din România. Cu o echipă care are o experienţă vastă în industria turismului, rtk romania îşi propune să aducă servicii inovatoare şi să sprijine agenţiile de turism locale în dezvoltarea parteneriatelor şi distribuţiei independente a serviciilor turistice”, anunţă compania.

rtk romania a fost înfiinţată în aprilie 2024 şi deţine licenţă de agenţie de turism organizatoare. Asociaţii sunt rtk international (80%) şi Radu Colfescu (20%), care are o experienţă în turism de peste 25 de ani. rtk nu funcţionează ca un touroperator, ci ca o asociaţie de turism care reprezintă interesele agenţiilor de turism în relaţia cu touroperatorii şi cu furnizorii internaţionali.

”Noi putem ajuta agenţia de turism prin a le uşura munca cu touroperatorii, iar pe touroperatori îi putem ajuta prin a le aduce instrumente de care au nevoie pentru a-şi constitui acest pachet pe care îl revând mai departe către agenţiile de turism, iar acestea către clientul final. Vom semna contracte de colaborare cu un număr limitat de agenţii de turism din România. În România sunt peste 2.500 de agenţii de turism acreditate.  În următorii doi ani vom semna un număr de 150-200 de contracte. Vom deservi orice agenţie care se afiliază la asociaţia rtk Romania. Clientul cumpără de la agenţia de turism, noi nu avem o ofertă proprie de vacanţe, nu suntem touroperator. Noi vom intermedia relaţia între touroperatori şi furnizori internaţionali cu agenţiile de turism din România. Ofertele sunt ale unor touroperatori din afara ţării. În România ne interesează, de exemplu, să promovăm un anumit hotel din afara ţării agenţiilor din România”, a declarat Radu Colfescu, managing partner rtk romania.

De asemenea, rtk Romania continuă recrutările şi vrea să ajungă la 20 de angajaţi în România.

rtk romania se va concentra pe vânzările B2B, ceea ce înseamnă că societatea nu va acţiona ca un competitor pentru agenţiile de turism. Într-o primă fază, rtk romania se concentrează pe segmentul de outgoing, pentru a putea oferi clienţilor români, prin intermediul agenţiilor afiliate, cele mai bune produse posibile pentru orice destinaţie.

”Grupul rtk este deja activ în multe ţări europene şi sprijină distribuţia serviciilor turistice, având un portofoliu extins de produse. Pe lângă touroperatorii consacraţi, grupul rtk are o reţea densă de parteneriate cu hoteluri, companii aeriene, destinaţii si furnizori de servicii turistice. În plus, rtk îşi va folosi expertiza sa de zeci de ani de pe alte pieţe internaţionale pentru a consolida o reţea de agenţii de turism afiliate în România, în care fiecare agenţie va rămâne independentă. În acest sens, rtk romania va avea rol de organizaţie neutră pentru agenţiile de turism afiliate şi le va oferi sprijin în domeniile: marketing, suport tehnic, training de produs şi consolidarea unui portofoliu atractiv de furnizori de servicii pentru piaţa românească”, declară Thomas Boesl, director Strategy & International Business Development RT / Raiffeisen Touristik Group GmbH.

În calitate de organizaţie neutră, rtk romania este la dispoziţia tuturor agenţiilor de turism afiliate din România, concentrându-se pe vânzările B2B, ceea ce înseamnă că societatea nu va acţiona ca un competitor pentru agenţiile de turism. O distribuţie a produselor pe segmentul B2C nu este planificată în viitorul apropiat.

”În ceea ce priveşte expansiunea, ne dorim să ajungem şi în alte ţări, dar ne dorim să o luăm pas cu pas, încetişor”, spune Thomas Boesl.

Prin susţinerea intereselor comune ale agenţiilor de turism afiliate, rtk pune accent pe distribuţia independentă a serviciilor turistice.

”Consider că fiecare agenţie afiliată la rtk romania se va putea dezvolta independent, beneficiind de tot suportul şi de experienţa noastră în relaţia cu furnizorii internaţionali din portofoliu. rtk va fi un jucător important pe segmentul de outgoing, punând la dispoziţia agenţiilor afiliate din România o gamă largă de servicii turistice la preţuri competitive. Alte obiective pentru viitor ar putea include înfiinţarea unui model de distribuţie tip “franciză” sau activităţi proprii de touroperare”, subliniază Radu Colfescu, managing partner rtk romania.

În vederea gestionării eficiente şi profesionale a relaţiei cu agenţiile afiliate, rtk romania va înfiinţa un departament de suport specializat şi va oferi training şi asistenţă la cel mai înalt nivel posibil. În plus, departamentul de marketing va oferi suport partenerilor în vederea promovării produselor din portofoliu şi a consolidării cifrei de afaceri.

Partenerii rtk romania vor beneficia de know-how-ul rtk international, dobândit prin prezenţa de mai mulţi ani pe diverse pieţe europene. Informaţiile şi condiţiile de la diverşi furnizori de servicii nu trebuie să fie obţinute sau negociate separat de fiecare agenţie în parte, ci vor fi intermediate de rtk şi puse la dispoziţia agenţiilor afiliate.

Într-o primă fază, rtk romania se concentrează pe segmentul de outgoing, pentru a putea oferi clienţilor români, prin intermediul agenţiilor afiliate, cele mai bune produse posibile, pentru orice destinaţie, cu un excelent raport calitate-preţ. Datorită unui portofoliu extins de furnizori internaţionali, gama de servicii turistice pe piaţa românească va fi îmbunătăţită constant.

Într-o etapă ulterioară, este posibilă şi promovarea turismului de incoming în România, prin intermediul reţelei de peste 3.000 de agenţii de turism afiliate rtk în străinătate.

rtk international, cea mai mare asociaţie germană de turism, a fost fondată în anul 2003. Compania este responsabilă pentru extinderea şi pe alte pieţe a modelului de parteneriat rtk, implementat cu succes în Germania.

 

Ultimele Articole